Quis custodiet ipsos custodet?

Dejte sem ten koňský salám

11. března 2011 v 14:22 | Arcana |  Brk
Žádného vegetariána bohužel neznám, u nás se vždy vařilo tak nějak typicky česky. Knedlo zelo vepřo, kuřátko s bramborem, sem tam bůček když si chtěl tatínek jó pošmáknout, později k svačině do školy jsme také dostávali rohlík se salámem, sýrem, nebo nějakou šunkou apod. a jablko nebo mrkev. Maminka dbala na zdravou stravu.
Až o hodně později tatík došel k názoru že se chce také stravovat více zdravě (hlavně tedy netučně) a přidal ke svým obědům čínu nebo lososa.


Než začnu rozjímat o vegetariánství vs. masíčkomilovnictví tak nějak obecně, ráda bych trochu odbočila. Na mnoha blozích ,,z obou stran tábora" se psalo o zdraví. Pokud psal vegetarián, zdravější bylo vegetariánství a naopak. Pochopitelně.
Tudíž pokud by se sem náhodou zatoulal někdo, kdo by se zhrozil co jsem to za zrůdného vraha a že musím být prolezlá chorobami z konzumace masa, ráda bych podotkla že i když jsme se v dětství stravovali způsobem, nad kterým se dnes ježí vlasy kdekomu (viz. ta česká kuchyně), tak je moje rodina včetně širokého příbuzenstva až trapná ohledně zdraví. Nemáme žádné genetické nebo civilizační choroby, netrpíme na bolesti hlavy, kloubů, svalů, čehokoliv, co já vím nikdo nemáme ani tu blbou alergii, kterou má dnes každý. Takže o zaručenosti jakékoliv diety jako té jediné zdravé, mě asi nikdo nepřesvědčí.

O čem jsem to chtěla rozjímat? Jo, o tom přesvědčení. Díky tomuto tématu jsem se dozvěděla, že je několik typů vegetariánství. Vždy jsem měla za to, že prostě nejedí maso protože tvrdí že to je vražda. Tak ne, někdo prý odmítá i vajíčka nebo mléko. Nechápu proč? Dobře, vajíčka ještě ano, nenarozená kuřátka a tak. Ale proč mléko? Ženy když kojí také produkují mléko, nic jim to neubírá, jejich mimčo nic a nikoho nezabíjí zatímco pijí...

No, nechme to být. Vegetariánství podle mě není cesta, jen další názor který je ve svém důsledku pokrytectvím. Ukazují nám obrázky z jatek, chovných stanic či masivních drůbežáren a oproti tomu pasoucí se stáda krav volně na louce, soukromé drůbežárny, hříbátka, telátka, kuřátka a spousty dalších zvířecích očí. Děti drahé, já jsem taky obrovský milovník zvířat, sama mám snad nejrozmazlenější kočku na vesnici a za jejich utýrání bych posílala provinilce do vězení se stejnou výší trestu, kterou by dostal za stejný přečin spáchaným na člověku.
Protože proč je člověk vyjmut z přírody? Vždyť je její součástí, jaký je rozdíl mezi psem a člověkem, kromě počtu nohou? Jaký je rozdíl mezi černochem a bělochem? Stejný jako mezi nimi a psem, až na to že tady jde o barvu kůže.

Ale přes to všechno, člověk je od přírody všežravec. A já jsem člověk. Pro mě je tedy logicky nepřirozené, nejíst maso vůbec. Někdo by mohl namítnout, jak můžu? To jsem neviděla čínské chovné stanice, japonské lovení velryb, americké velkochovy?! Sama mám kočku, dovedu si vůbec představit, že by mi předložili kočičí maso k obědu?!?
Musím vás zklamat - mohla. Chování Číňanů ke zvířatům je odporné, pidi drátěné klece z kterých jim trčí packy, které si pak zlámou jen co je vyháží z těch aut jako kdyby to byli balíky sena... Uch. Chytit, narvat do stejných klecí, zlámat ruce a nohy, provézt po všech dálnicích v dohledu a pak nechat pod spalujícím sluncem zatímco budou čekat než na ně dojde řada a přitom pozorovat co je čeká. Jen ať si to zkusí.
Jatka to samé, chovné stanice kde jsou slepice narvané po jedné do klece a naskládané nad sebe, takže na ty dole padají exkrementy těch nad nimi a když je pak chtějí vyndat, nezřídka jim vykloubí nebo utrhnou nohy protože ty klece samozřejmě nikdo nečistí... Ne, to fakt ne.
Jenže.

Jak jsem říkala, představit bych si to dovedla. Jsem všežravec a takhle to prostě chodí. Kdybychom jedli jako zvířata, tzn. jen když máme hlad, tak sakra ,,vo co gou"? A kdyby bylo zvíře volné a šťastné... vážně moc bych chtěla ochutnat psí a kočičí maso. Také velrybí, ale velryb je málo takže nic. Žraloka, koně, rybu fugu, slimáky a žabičku. A v neposlední řadě také člověčinu. Prý chutnáme jak kuře, ale to ve filmu říkají o všem jiném, nebo že máme sladké maso. Nevíte někdo?
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Traktůůrek Traktůůrek | Web | 11. března 2011 v 14:41 | Reagovat

Plně s tebou souhlasím. :) Píšeš fakt pěkně. A mimochodem. Žralok je dobré maso. :) Já normálně ryby, plody moře a ostatní maso z vody nejím, ale žraločí jemné masíčko mi opravdu chutnalo. :D

2 Arcana Arcana | 11. března 2011 v 14:49 | Reagovat

Fakt jo? Teď mám díky tobě ještě větší chuť :-D

3 KačuŁe KačuŁe | Web | 11. března 2011 v 14:52 | Reagovat

Dobře napsaný článek,ale zaskočil mě hodně ten nadpis.Koně bych nikdy nesnědla je to nádherné zvíře.Popravdě nechápu jak můžeš být milovníkem zvířat a přitom si svého kočičího kamaráda představila na talíři.A říkáš tady jaké to je když lidé špatně zacházejí se zvířaty.Ale řeknu ti jedno:Takhle to při zabíjení zvířete chodí.Já nejsem žádnej vegetarián a maso mám ráda.Ale ne jíst kočky,psy a koně.To je přehnaný ne?A rozmysli si jestli seš milvoník zvířat nebo ne.Mě to popravdě přijde,že zase takový milovník mazlíčků nejseš.Popravdě bych si nikdy mého mazlíka králíka nepředstavila na talíři.

4 KačuŁe KačuŁe | Web | 11. března 2011 v 14:58 | Reagovat

Ale jinak máš pěknej blog ;-) Jen tu chybí Toplist(počítadlo)

5 Arcana Arcana | 11. března 2011 v 15:11 | Reagovat

[3]: Tak tu svoji samozřejmě ne. Taky jsem pokrytec, jsem na tom stejně jako Paragon - nesním nic, s čím jsem si ještě před chvílí pěkně popovídala :-D

[4]: Dík. Ale k čemu by mi to počítadlo bylo (snaží se zamaskovat že stejně neví jak na to)? :-)

6 Vlk Vlk | 11. března 2011 v 15:12 | Reagovat

Něco na tom je,konina je maso .Tak proč ne?A propo o Čín´anech se ví ,že snědí všechno co má nohy.Kromě stolu a židlí.
Přeji hezký den a dobrou chut´.

7 Lucie Lucie | 11. března 2011 v 15:28 | Reagovat

No já po pravdě souhlasím. Pro nás je divné co oni dělají našim miláčkům, ale pro ně je avšak zase divné, co mi děláme s jejich posvátnýma zvířátkama (krávy..). Prostě to tak chodí, i kdybych jim za to, co oni dělají kočkám, psům apod. udělala totéž =/

8 Bludný krysař bez píšťaly Bludný krysař bez píšťaly | 11. března 2011 v 15:32 | Reagovat

[3]: Všechno je jen otázkou pohledu. Když si třeba kůň zlomí opravdu vážně nohu a jeho majitel ho dá utratit. Je lepší tělo nechat hnít, či spálit, aby umřel naprosto zbytečně, nebo ho strčit do salámu, aby posloužil ještě naposledy?

Vzpomínám si, že můj děda dělal v JZD. Jednou, to jsem byl ještě hodně malý, tak jsme se za ním byli podívat. Bylo tam jedno roztomilé telátko, které mě neustále olizovalo. Takové pěkné, roztomilé. :-) O několik let později, děda donesl kus masa se slovy, jestli si ještě na to telátko vzpomínám. :-) Zjistil jsem, že bylo nejen roztomilé, ale i chutné. :-)

Co se týká psů a koček, vlastního psa bych nesnědl (málo masa :-D ), ale pocházím z kraje, který se vzdal této tradiční pochutiny stále teprve nedávno. :-)

Maso je prostě maso. :-) Na talíři nepoznáte jestli štěkalo, kvokalo, kvičelo, bučelo nebo mňoukalo.

9 yuripovidky yuripovidky | Web | 11. března 2011 v 15:34 | Reagovat

Fůj, nejhorší blog na světě!!!
P.S.: Píšu líp!!!

10 Kerria Kerria | Web | 11. března 2011 v 16:22 | Reagovat

Souhlasím, zvířátka jsou určena k tomu, aby byla snědena. Pokud by tomu tak nebylo, jediným jejich osudem je vyhynutí, protože planeta neuživí 7 miliard vegetariánů a k tomu ještě početnější stáda býložravých zvířátek.

Žralok je dobrej, akorát někteří lidi mají problém s tím, jestli náhodou napřed nesežral nějakýho člověka. A plody moře taky nejsou špatný. Jo a co můžu vřele doporučit, tak skvělé dietní a chutné masíčko mají nutrie.

11 mauron mauron | 11. března 2011 v 17:27 | Reagovat

[10]: No ono by to bylo asi tak, že by prostě zmizely ty výkrmny zvířat i s těmi vykrmovanými zvířaty a zůstala by jen ta zvířata v přírodě, která se žerou navzájem. Takže půda potřebná pro pěstování krmiva pro ta vykrmovaná zvířata by sloužila pro potravu přímo pro lidi. Přece jen je energeticky levnější jíst přímo rostliny, než těmi rostlinami krmit ve velkovýkrmnách zvířata, která pak sníme. Takže s tou plochou zemědělské půdy by problém nebyl. Navíc dnes už není problém mít pole na několik pater. Stačí dodat dobrý zdroj ultrafialového záření a mít levnou energii třeba z atomové elektrárny a můžete si pěstovat salát v několikapatrovém domě v centru Londýna. Tak jako to dělá jedna anglická společnost a nebo taky všichni ti naši schovaní producenti konopí.

12 Kerria Kerria | Web | 11. března 2011 v 17:55 | Reagovat

[11]: Ale to je vpodstatě to samé, co říkám já. Chovná zvířátka vyhynou a půda bude sloužit k produkci vegetariánské potravy pro lidi.

13 Arcana Arcana | 11. března 2011 v 18:05 | Reagovat

[11]: A my můžem začít řešit další problém, aneb ten že atomová elektrárna není zrovna nejlepší. Část lidí se navíc přehoupne z nesouhlasu k ,,atomovému vegetariánství" a budou používat jen elektřinu ze slunečních a větrných...
A hlavně budeme ničit přírodu mimo ty patrové farmy, takže nakonec nebudeme tak jako tak mít co jíst, protože zničíme všechny ostatní zdroje obživy mimo farmy pod ultrafialovým nářením

14 Bludný krysař bez píšťaly Bludný krysař bez píšťaly | 12. března 2011 v 13:42 | Reagovat

[13]: Nehledě na rostoucí množství vyhořelého paliva, které je zapotřebí někde skladovat, takže by přibývaly tyto specializovaná skladiště a místa pro zeleň by taky ještě ubylo. :-)

15 Janinka Janinka | Web | 13. března 2011 v 13:45 | Reagovat

Jsem v podstatě všežravec. Když jsme chodili před lety baštit k číňanům, nemám ten pocit, že by v jídle bylo jen kuře (mňau, haf, písk :-D) a jak nám chutnalo...

16 Vendy Vendy | Web | 13. března 2011 v 15:45 | Reagovat

Taky mi vadí zhovadilé zacházení se zvířaty. Ale abych kvůli tomu přestala jíst maso, to mi připadá docela pokrytecké, a laciné.
Naše zvířátka domácí, užitková, měla zelenou trávu a dostatek sluníčka. Až přišel jejich čas, šla na pekáč. Můj táta říkával mé mámě - neuč se říkat jim jmény. Žádné prase Pepík nebo husa Karolína. Prase je prase a husa je husa. Takhle se to má vztahovat na všechny... a proto je taky lepší mít vícero králíků nebo vícero kuřat. Na jedno si člověk moc zvykne.
Nevím, jestli bych snědla žraloka, no, možná bych ochutnala. Dokonce bych pozřela zřejmě i psa, kdyby mi to někdo utajil a předložil maso s tvrzením, že jde třeba o králičí... pokud bych to věděla, asi bych to nejedla. Není to logické, je to praštěné, ale prostě - někdy se chováme nelogicky a praštěně.

17 Bludný krysař bez píšťaly Bludný krysař bez píšťaly | 14. března 2011 v 5:01 | Reagovat

[16]: Proč by jíst psa mělo být nelogické? V minulosti to bylo zcela běžné a poměrně normální to bylo minimálně ještě v době druhé světové války.
Řekl bych, že se kolem toho dělají takové řeci, právě kvůli "dání jména" jak se zmiňuješ. Když se řekne pes, tak si každý vzpomene na vlastního psa, kterého má většinou rád, nebo na rasu, která je mu sympatická. Ale co třeba bestii vycvičeou k boji? Nějaký bojovný jedinec, který, přestože zdravý, zaútočil na člověka a má být utracen?
Já bych se neštítil.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama