Quis custodiet ipsos custodet?

Co je obyčejnost?

8. června 2012 v 10:41 | Arcana |  Brk
Juhů, takové krásné téma. Problém je, že tenhle článek je téměř dva roky starý, ale protože se nejen perfektně hodí, ale nikde ani není psáno, že se nesmějí znovu zveřejňovat staré články, využiji toho.
Aneb pardon těm co to už četli, vítám ty kteří ještě ne.

Asi začnu studovat blogerstvo v rámci psychologického výzkumu stádního chování a při pokusu odtržení se přidání sama sebe do stáda jiného. Aneb, vy (my) všichni, kteří na blogovém profilu hlásáte jak jste rozpolcení, šílené duše, ,,dark", divní atd., smůla. Jste normální.


Ve škole jsme měli zajímavou diskuzi, která pro nedostatek jiných témat skončila zapojením téměř všech, vznikem barevné teorie a, kvůli začátku hodiny, remízou.
Co dovede jedna poznámka do ticha... ale to nic. :)

Co je normální určuje většinová společnost. Takže, vzhledem k přemíře profilů na téma ,,zakládám si blog abych se měl/a kde realizovat, protože nezapadám mezi běžné lidi" mohu říct, že jich je většina.
Tvoří většinovou společnost - většinová společnost o sobě říká že není normální - nebýt normální je normální.
Jak se cítíte? Když už nikde, tak tady si můžete užít pocit normálnosti.

(Omluvte prosím neustálé opakování slovesa ,,být normální". Přesné synonymum mi jaksi schází ;) )

Spolužák přišel s Teorií barev. Protiargumentoval totiž, že normální stejně nejsme -
Řekněme že všichni lidé mají bílou barvu. Jsou ovšem i jedinci vybočující ze společnosti a ti mají tu barvu jinou. I když tedy vybereme pouze ty s jinou barvou než je bílá a dáme je dohromady, stále budou odlišní, protože barvu mají každý jinou.
Jenže (dle mého).
Jestliže jsou všichni bílí a ti jiní barevní, tak ti barevní normální nejsou, jistě. Pokud je ale vybereme a utvoříme společnost pouze z nich, tak barevnost se stane normálností. Tudíž, právě ti co by měli stejnou barvu jako někdo jiný by nebyl normální. A jsem zase na začátku :)

Opositum na tohle jsem už bohužel neslyšela, protože zazvonilo a my nemohli pokračovat v rozvíjení naší teorie. Přesto si stále stojím za svým. :D


A co vy? Přikláníte se na bílou nebo barevnou stranu?
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Awia Awia | Web | 30. října 2010 v 18:11 | Reagovat

Obyčejnost. Zvláštní to slovo. Myslím, že jsi to vystihla krásně. Já bych řekla, že nikdo nejsme stejní (i když lidé mají tu tendenci snažit se nevybočovat), tudíž nikdo a nic není obyčejné. Co se týče normálnosti ... co vlastně je a není normální? Tohle je hodně sugestivní nemyslíš? Každý za "normální" věci považuje něco jiného. Někomu přijde normální, že nosí růžovou. Jinému, že si kouše nehty. Tohle je velmi, velmi sporné. Ale i tak si myslím, že jsi problematiku nastínila moc hezky.

2 karaipuku karaipuku | E-mail | Web | 30. října 2010 v 18:23 | Reagovat

Tyhle debaty jsou úžasné a je na nich skvělé to,že málokdy vyústí v nějaký smysluplný konec.Pár jsem jich už zažil a své opravdové kouzlo získávají někdy nad ránem po probdělé noci a ochutnávce nápojů vinárny.

3 lenny lenny | Web | 30. října 2010 v 18:24 | Reagovat

Jsem alergická na hesla "normální lidi si zaslouží to a to a měli by se mít líp...". Ale jinak na blogu o sobě píšu, že jsem "normální ženská", čímž schválně provokuju, protože jak píšeš, každý o sobě píše že je strašně zvláštní a vymykající se a já nevím co... a pak si tam přečtu, že si třeba myslí, že křesťanství je divný (v téhle ateistické republice? co je na tom názoru divnýho?) a proto se cítí být vyvrhelem a satanistou :) Ať si o sobě každý myslí co chce, klidně ať se považuje za upíra nebo elfa nebo velkýho umělce - vždyť to je jejich věc. Třeba to doopravdy jsou upíři a elfové a my o tom houby víme :)

4 Arcana Arcana | 30. října 2010 v 18:28 | Reagovat

Vystihlas to naprosto přesně Awio, to je právě ono. každý považuje za normálnost něco jiného.
Jenže tu obecnou normálnost, tu určuje právě ta většinová společnost.
Detaily jsem vynechala ;-)

:D  Taky pravda. Jdu si něco nalít

5 Merkitys Merkitys | Web | 30. října 2010 v 18:30 | Reagovat

Maslím, že pravdu máte oba. Oba se na to totiž díváte z jiného hlediska. Když to bereš jako dva pojmi barevnost a nebarevnost, ano, barevní jsou normální. Jenomže každý je jinak barevný. Jaké moto má evropská unie? Jednotní v rozmanitosti :-). :-D Přeju hezký den

6 yellow-dog yellow-dog | Web | 30. října 2010 v 18:33 | Reagovat

Ten kdo se snaží být normální, je nenormální :). Souhlasím s tebou, byla bych ráda abyjsme taky my ve škole jednou doskutovali o něčem zajímavém, ale to ne :(.
Moc zajímavý článek :).

7 Arcana Arcana | 30. října 2010 v 18:37 | Reagovat

Ano a právě tím prohlášením že jsi normální jsi vlastně nenormální :-D

Taky záleží na tom, jestli zastáváš filozofii že ,,každý člověk je jiný" nebo tu opačnou, že ,,všichni lidé jsou ve výsledku stejní" :-)
Unie je fajn :D

Nadhoď o přestávce téma a třeba se z toho něco vyvine. Taky nám v další diskuzi zabránil konec pauzy ;-)

8 Vendy Vendy | Web | 30. října 2010 v 21:31 | Reagovat

Vždycky jsem si myslela, že jsem neobyčejná, nebo nenormální. Ale podle jakýchsi psychologických testů jsem zjistila, že přemýšlím jako většina lidí. Trochu mě to znepokojuje, ale na druhé straně trochu uklidňuje... být svá a originální je dobré, ale být příliš svá a originální zase vylučuje ze společenství. Myslím, že jsem normální, ale tak v krajních mezích, protože občas opravdu uvažuji trhle. :-D
Ještě si dávám otázku - kdyby bylo 80 lidí ze 100 nenormální, stali by se tím normální? Myslím, že ne. Pokud by se nenormálnost oficiálně nepřejmenovala jako normálnost...
Asi jsem se trochu zapletla. :-?  :-D

9 Arcana Arcana | 31. října 2010 v 2:47 | Reagovat

Co je normální určuje většinová společnost. Takže pokud by 80 lidí ze sta bylo nenormálních, tak by byli vlastně normální a těch zbylých 20 by byli blázni :-D

10 Vendy Vendy | Web | 31. října 2010 v 15:22 | Reagovat

[9]: Šílená perspektiva! :-D

11 Arcana Arcana | 31. října 2010 v 17:02 | Reagovat

[10]:  Trošinku :D

12 agrrr agrrr | Web | 31. října 2010 v 22:07 | Reagovat

Blogerská komunita je nenormálně normální. Já tuhle tvoji teorii přirovnávám k magnetu. Když tu část kterou nechceš odřízneš... stejně ti vždycky zůstane kladný a záporná pól ;-) ( i když já tohle používala hlavně k definici dobra a zla...ale to je fakt na moooc dlouhej komentář) :-D

13 Janinka Janinka | Web | 1. listopadu 2010 v 10:06 | Reagovat

Každá kultura a místo má to svoje "normální". Takže když přejedeš hranice (třebas jenom města), tak to co je normální v něm, na vesnici už normální není. Takže je logické, že nikdo, nikdy a nikde normální prostě není! :-D Proč to slovo vlastně tedy existuje?

14 Shariony Shariony | Web | 3. listopadu 2010 v 12:26 | Reagovat

Souhlas. Skoro všichni si o sobě myslíme, že jsme nenormální. Což z nás dělá docela normální lidi.

15 PetEr Cross PetEr Cross | Web | 6. listopadu 2010 v 17:00 | Reagovat

To je psychózní :D tenhle článek je na mojí psychiku prostě moc ale většinu jsem z toho pochopil. A taky mě štve že tisíce lidí na svým blogu píšou jak jsou jiní že nejsou normální a další podobné blbosti :-?  ???  :D

16 Vendy Vendy | Web | 9. listopadu 2010 v 21:02 | Reagovat

[15]:Protože si myslí, že jsou vyjímeční. Ale - v porovnání se svým okolím jsou třeba opravdu vyjímeční. A ve společnosti normálních spolužáků (například), kteří mají normální zájmy (co je normální?), jsou tito blogeři vlastně nenormální. Na blogu je těch nenormálních blogerů hafo, takže se stávají normální. No to je schizárna... 8-O  :-D

17 Arcana Arcana | 10. listopadu 2010 v 13:28 | Reagovat

[16]: Ale je to fakt, ne? :D

18 Agrenej Agrenej | Web | 10. listopadu 2010 v 23:27 | Reagovat

Je to rozhodně zvláštní téma, ta normálnost. Objevily se zde zajímavé názory, ale nesmíme zapomenout na fakt, že je třeba skutečnost absolutně jiná. Co když pojem "normální" v realitě nikdy neexistoval a vznikl jen jako pomůcka pro propojení nepropojitelného? :-)
Ať tak či tak, toto je rozhodně zajímavý článek. :-)

19 Polly Polly | Web | 10. srpna 2012 v 7:56 | Reagovat

zaujímavý pohľad na svet... a v podstate velmi pravdivy:D vela ludi ma nezaraduje do "normalnych" (nie som nijako povahovo vystredna, ale obcas automaticky inklinujem k obliekaniu, ktore je trosku vystredne), na druhej strane behom dvoch rokov som stretla dve zeny (teraz uz priatelky), ktore su mi podobne, tym padom sa da povedat, ze medzi nimi som celkom normalna, az obycajna. Myslim si, ze normalne je to, co my sami za normalne povazujeme, alebo citime...myslim, ze oznacenie "normalnosti" je vlastne vyjadrenim velmi subjektivneho nazoru.
Chcem napriklad, aby bolo pre moje buduce deti NORMALNE vyjadrovat svoju osobnost slobodne, aj keby to bolo vseobecne povazovane za NENORMALNE :) (v medziach urcitej normalnosti samozrejme XDDDD)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama